Manual - Regattaadmin
Regattaadmin er opbygget i tæt samarbejde med de personer som afvikler regattaer.
Manualen beskriver først de overordnede linjer. I hver sektion er der henvisninger til de detaljerede beskrivelser.
Need to known indhold identificerers let med den røde tekstfarve, resten er at betragte som nice to know.
Introduction
Afvikling af en regatta kan inddeles i fire faser:
Setup | Planning | Planning | Post processing |
---|
- Setup: Alle de grundlæggende ting omkring regattaen laves på dette tidspunkt. I praksis er det de fysiske rammer omkring regatten der beskrives og løbslisten lægges ind i systemet.
- Planning: Nå deadline er nået (normalt 10 dage før regatta) kan man se på det indkomne tilmeldinger
og laven en tidsplan til hvordan løbene kan afvikles. Når dette er på plads kan der dennes en startliste.
Eventuelle undtagelser til den automatiske genererede startliste kan rettes efterfølgnde (dette kan eksempelvis være rækkenfølgende på indledende løb. - Planning: Denne fase starter efter mandskabsledermødet. Den består af lodtrækning til løbene. Opdateringer af
løb i forhold til indkomne navneændringer, afmeldinger og eftertilmeldinger.
Resultat indtastning er også en del af denne fase. - Post processing: Dette punkt relatere sig til det økonomiske i forbindelse med regattaen. Fremsendelse af faktura og opkrævning af efteranmeldelser.
Dataflow
Sammenhængen mellem de gundlæggende tabeller og de sider som kan påvirke dem:
I diagrammet bemærkes det at ændringer foretaget i
Heat Administration og
Results Administration bliver overskrevet, hvis der på et
tidspunkt bliver genereret en ny start lists
Samtidig ses det at Startlisten er afhængig af parametre fra Regatta setup og
Race list Administration samt entries
1. Setup
Opsætning af regattaen foregår to forskellige steder:
- Regatta Setup indeholder alle informationer om regattaen, med undtagelse af løbslisten.
- Løbsliste Administration bruges til at foretage alle indstillinger i løbslisten.
2. Planning
Når deadline er indtruffet skal der laves en tidsplan for regattaen og der skal genereres en foreløbig startliste. Efter mandskabsledermødet skal der laves en lodtrækning og hvis der er ændringer til løbslisten, så skal disse udføres.
- Hvis en tilmelding skal flyttes til et andet løb, så gøres dette i Team change
- Tidsplanen laves ved at opdatere alle starttider i Løbsliste Administration
- Derefter skal der skabes en foreløbig startliste i Generer Startliste
- Mandskabsledermødet kan give anledning til navneændringer som laves i Entry Administration, eller ændringer til løbslisten, som laves i Race list Administration
- Draw skal foretages inden den
- Endelige startliste bliver genereret
- Hvis der bliver brug for at flytte et heat efter at startlisten er genereret, så kan man gøre det i Heat Administration (ændringer foretaget her vil bliver overskrevet hvis startlisten bliver genereret igen)
- Hvis der bliver brug for at flytte et hold fra et heat til et andet, så gøres dette i Banefordeling.
3. Afvikling
Regattaen er i gang og afviklingen består i at vedligeholde en korrekt heatopbygning
- Afmeldinger
- Afmeldinger kan indtastes i systemet to steder
- Tilmeldingsadministration: Når en afmelding registrers her, så har det samtidig indldelse
på den heatordning, som løbet skal afvikles efter.
Har man f.eks et løb med 7 deltagere i, så medfører det at der skal afvikles 2 indledende løb og en A-finale og måske en B-finale (afhængig af den valgte heatordning). Afmeldes der et hold, så er deltagerantallet nede på . Indledende løb bortfalder og det samme gør en evt. B-finale.
Bemærk: For at opretholde fuld kontrol, så skal man efter en afmelding i Administrer Resultater finde løbet frem og trykke på godkend knappen, som bevirker at heatordningen genudregnes - Modtages en afmelding EFTER indledende er roet, så skal den ikke registreres som en afmelding, men i stedet, skal den i Administrer Resultater registreres som DNS (Did not start). Grunden til dette er at heatordningen ikke må ændres efter indledende løb.
- Tilmeldingsadministration: Når en afmelding registrers her, så har det samtidig indldelse
på den heatordning, som løbet skal afvikles efter.
- Tilmeldinger
- Tilmeldinger indtastes via Tilmeld Admin
Efter indtastning af en tilmelding, skal man i menupunktet banefordeling sørge for at indplacere holdet i det korrekte heat i forhold til den gældende banefordeling. Samme skal skal man tildele holdet et startnummer. - Navneændringer
- På siden Tilmeldings Administration kan man på hvert eneste hold bruge knappen Holdændring
4. Post processing
Efter endt regatta vil der ofte være eftertilmeldinger som endnu ikke er afregnet. I betalingsoversigten er der en samlet oversigt.
- Betalingsoversigten indholder samlet oversigt, og man også downloade faktura for alle tilmeldingerne
1.A. Setup > Regatta setup
Siden indeholder 9 faneblade, som i stor udstrækning refererer til de forskelle menupunkter, som brugere ser på forsiden
- General
Overordnet information om regattaen. Her indstilles de grundlæggende parametre for regattaen.Dato Denne skal være sammenfaldende med regattaens 1. dag Navn Regattaens navn Uri Regattaens hjemmeside tilmeldStart På dette tidspunkt åbnes der for entry til regattaen (se dog også punktet tilmeldingLukket).
Anbefaling: 1-2 måneder før regattaeneftertilmeldStart Den ordinære entry slutter, og den ekstraordinære begynder.
Dette medfører forhøjet Entry fee.
Anbefaling: 10 dage før regattastart.
startlistVis På dette tidspunkt bliver startlisten synlig (se dog også punktet visStartlist).
Anbefaling: Dette kan vente indtil efter Crew Managers Meeting.tidsplanVis På dette tidspunkt bliver tidsplanen vist (se dog også punktet visTidsplan).
Tidsplanen er afhængig af at startlisten er genereret, da det er en oversigt over alle heats.
Der behøver ikke at bliver foretaget lodtrækning, for at lave denne første udgave af startlisten.
Anbefaling: Vis tidsplanen umiddelbart efter den ordinære tilmeldingsperiode stopper.tilmeldSlut Efter dette tidspunkt er der lukket for entry til regattaen.
Administratorer kan dog stadig tilmelde.
Anbefaling: tidspunkt er 2 timer før Crew Managers MeetingvisStandardReglement visStarttidMedSekunder visStarttidPaaTilmeldinger startPre3 Klokkeslet for start på onsdagens indledende startPre4 Klokkeslet for start på torsdagens indledende startPre5 Klokkeslet for start på fredagens indledende startPre6 Klokkeslet for start på lørdagens indledende startPre7 Klokkeslet for start på søndagens indledende visLoebsliste Vis løbslisten på regatta.roning.dk visTilmeldinger Vis tilmeldinger på regatta.roning.dk.
Anbefaling: Vis tilmeldinger og tidsplanen når den ordinære entrys periode stopper.visStartlist Vis Startlisten på regatta.roning.dk.
Det kræver samtidig at startlistVis er opfyldtvisTidsplan Vis Tidsplanen på regatta.roning.dk.
Det kræver samtidig at tidsplanVis er opfyldt Denne er også afhængig af at startlisten er dannetvisResultater Vis resultaterne på regatta.roning.dk infoLoebsliste Info oven over Løbslisten infoTilmelding Info øverst på tilmeldingssiden infoTilmeldinger Info oven over Tilmeldingerne infoStartlist Info oven over Startlisten infoTidsplan Info oven over Tidsplanen infoResultater Info oven over Resultaterne TilmeldingLukket Hvis der er brug for at lukke for tilmeldingen uden at rette i datoerne beskrevet herover, så kan denne indstilling sættes til Ja visINavigation Skal regattaen vises på regatta.roning.dk RegattaEjerEmail Den email, som skal modtage info om efteranmeldelser (ved flere adresser, skal de sepereres med komma). Denne adresse vises ikke på tilmeldingssiden. Til det formål skal der udfyldes email i fanebladet Kontakt regattaEjerNavn Den email, som skal modtage info om efteranmeldelser (ved flere adresser, skal de sepereres med komma). Denne adresse vises ikke på tilmeldingssiden. Til det formål skal der udfyldes email i fanebladet Kontakt email_notification - Invoice Information
Informationer som skal fremgå på Invoiceinvoive_name Regattaens navn, som vises på regningen invoice_address Regattaens adress, som vises på regningen invoice_zip Regattaens postnummer, som vises på regningen invoice_date Invoice date Dato format yyyy-mm-dd. ex. 2024-04-20 invoice_due_date Due date Dato format yyyy-mm-dd. ex. 2024-04-20 invoice_city Regattaens by, som vises på regningen invoice_bank Regattaens banks navn, som vises på regningen invoice_registration_number Regattaens bank registreringsnummer, som vises på regningen invoice_account_number Regattaens bank kontonummer, som vises på regningen invoice_contact_name Regattaens kontaktperson, som vises på regningen invoice_contact_email Regattaens kontaktemail, som vises på regningen invoice_contact_phone Regattaens kontakttelefonnummer, som vises på regningen - Startlist
Indstillinger i forbindelse med generering af startlisten. Mellemrum mellem heats etc.antalSingle Antallet af Concept 2 roergometre. antalEner Antallet af Concept 2 roergometre i Slide opsætning antalToer Antallet af Concept 2 roergometre i Slide opsætning antalFirer Antallet af Concept 2 roergometre i Slide opsætning antalOtter Antallet af Concept 2 roergometre i Slide opsætning antalBaner Antallet af baner på den udendørs robane (2,4,6,8,9) minEfterIndl500 Hvor tæt indledende løb skal ligge, når startlisten genereres. 500m minEfterIndl1000 Hvor tæt indledende løb skal ligge, når startlisten genereres. 1000m minEfterIndl1500 Hvor tæt indledende løb skal ligge, når startlisten genereres. 1500m minEfterIndl2o00 Hvor tæt indledende løb skal ligge, når startlisten genereres. 2000m minEfter500 Min pause efter finale/afdeling ved distance på 500m minEfter1000 Min pause efter finale/afdeling ved distance på 1000m minEfter1500 Min pause efter finale/afdeling ved distance på 1500m minEfter2000 Min pause efter finale/afdeling ved distance på 2000m enkeltstarts_mellemrum Tid i sekunder mellem to starter ved enkeltstart - Homepage information
Forside information.regatta_sted Ex. Rostadion regatta_adresse Regattaens adresse (vej og husnummer) regatta_zip Regattaens postnr regatta_by Regattaens By mandskabsledermode Evt. Information om Crew Managers Meeting information Ekstra felt til mereInformation - Other Information
Anden Information. Regler for afvikling, trailer parkering m.m.reglement Information om Regulations loebsafvikling Information om Flow Settlement trailerparkering Information om Trailer Parking - Contact
Kontaktinformation til regattaen - Food and Accommodation
Oplysninger om forplejning og overnatning - Ekstra optional information
Her er der mulighed for at lavet et selvvalgt menupunkt. Eksempler på dette kunne være. Covid-19 information, Landsholdsopdatering eller Sundhedstjek
Regatta typer
Systemet kan bruges til at afvikle tre forskellige regattatyper:
Ergometer Concept 2 | Kortbane 2000m / 1500m etc. | Langbane 10km / 25km etc. |
- Ergometer Concept 2: Afvikling foregår eksternt, og man kan benytte tre forskellige programmer:
- Erg Race som er Concept 2s nye program.
- Time Team som er et Hollands produkt til at afvike virtuelle regattaer. Kræver seperat aftale med Time Team
- Venue Race som er Concept 2s gamle program.
- Kortbane: Regattaer hvor løb inddeles i heat og hvor heat. Der er til dette formål implementeret mange forskellige heatordninger/forsøksordninger.
- Langdistance: Starten forgår som enkeltstart/jagtstart. Systemet kan både bruges som tidtagningssystem. Eller man kan indføre tiderne fra et eksternt system (stopur).
Det er ikke muligt selv at skifte regattatype. Det skal gøres af superadmin.
Regatta Setup
Basisinformation om regattaen vedlighedes i dette menupunkt. Navn, dato, adresse osv.
Siden indeholder 9 faneblade, som i nogen udstrækning refererer til de forskelle menupunkter, som brugere ser
- General
Overordnet information om regattaen. Her indstilles de forskellige tidspunkter for regattaen. Herunder er fremhævet nogle af de væsentligste- navn Regattaens navn
- tilmeldStart På dette tidspunkt åbnes der for tilmelding til regattaen
- eftertilmeldStart På dette tidspunkt slutter den ordinære tilmelding, og den ekstraordinære begynder. Dette medfører forhøjet startgebyr.
- tilmeldSlut Efter dette tidspunkt er der lukket for tilmelding til regattaen. Administratorer kan dog stadig tilmelde.
- tilmeldingLukket Hvis der er brug for at lukke for tilmeldingen uden at rette i datoerne beskrevet herover, så kan denne indstilling sættes til Ja
- regattaEjerEmail Den email, som skal modtage info om efteranmeldelser (ved flere adresser, skal de sepereres med komma). Denne adresse vises ikke på tilmeldingssiden. Til det formål skal der udfyldes email i fanebladet Kontakt
- Invoice Information
Informationer som skal fremgår på Invoice - Startlist
Indstillinger i forbindelse med generering af startlisten. Mellemrum mellem heats etc.- Antal Ergometre / antal 1-slide / antalBaner På dette faneblad angives de fysiske rammer for regattaen. Disse har betydning når startlisten skal genereres. Specielt bemærkes det, at hvis man har en regatta som afviklet som en cup (holdene møder hinanden 1-1, vinderen gør videre og taberen udgår) så skal antalBaner stå til 2.
- Mellemrum mellem løb I dette menupunkt angives hvor tæt løb skal ligge, når startlisten genereres. Der skal indstilles på for de indledende løb og for finale løbene
- Mellemrum mellem både ved enkeltstart/timetrial Angives i sekunder
- Homepage information
Forside information. Fysisk adresse, Crew Managers Meeting og information. - Other Information
Anden information. Regler for afvikling, trailer parkering m.m. - Contact
Kontaktinformation til regattaen - Food and Accommodation
Oplysninger om forplejning og overnatning - Ekstra optional information
Her er der mulighed for at lavet et selvvalgt menupunkt. Eksempler på dette kunne være. Covid-19 information, Landsholdsopdatering eller Sundhedstjek
Løbsliste Administration
Alle løb der tilbydes til regattaen er i denne liste. I listen kan alt vedrørende det enkelte løb indstilles.
Der er 21 kolonner i oversigten over løb. Alle indstillinger for et løb indstilles i dennne oversigt.
Paramenter | Værdi |
---|---|
Unique Race No | Dette nummer er et internt id, og vises ikke til brugerne |
regatta Race No | Løbet synlige nummer |
Rece description Race code | Løbs titel genereres automatisk ud fra løbstypen og aldersgruppen. |
Distance | Distance |
Race title | Dette er beskrivelsen af løbet |
Addendum to race title | Ekstraordinær tilføjelse til titlen på et løb |
Related Race No | Hvis et løb på regattaen 2.dag er mangen til et løb på 1.dag, kan man indsætte Unik Løb Nr , så så vil bevirke at tilmelderen kan tilmelde i begge løb samtidig |
Total / Registered | Det totale antal tilmeldte hold / Total fraregnet afmeldinger |
Start group | Hvis to løb skal afvikles samtidig, bør de tildeles samme startgruppe, på den måde får de ved lodtrækning alle forskellige startnumre. startgruppenumre er et tal > 0. Numrene tildeles fortløbene ved flere startgrupper. |
Start time | Starttidspunktet for A Finalen. Hvis to løb skal afvikles samtidig skal de have samme time- og minutangivelse, men sekundet skal adskilles. Eksempelvis: 2024-11-21 10:29-01 og 2024-11-21 10:29-02 |
Entry fee | Det ordinære entry fee |
Entry fee Late entry | Eftertilmeldingsgebyr |
Event type | Event type vælges på en forud defineret liste |
Progression system | Event type vælges på en forud defineret liste |
Handicap- Type | Der findes mange handicapsystemer |
Category (label) | En label som bliver skrevet sammen med løbet. Mulighederne er mangle, og der kan oprettes flere. |
Entry- Type | Der er mulighed for at vælge Race, Accommodation and Food |
Allow- Late entry | Allow Late entry |
Allow- Team change | Allow Team change |
Cancelled | Hvis et løb er Cancelled |
Hybrid | Bruges kun til Time-Team hybrid regatta |
Ændringer i løbstypen
Hvis der skal fortages ændringer i løbstypen, dvs. enten bådtypen, aldersgruppen, distancen
eller kønnet, så skal man anvende linket i toppen af siden, så åbner op for ændring af løbstypen.
Hvis den ønskede løbstype ikke findes i systemet, så kan den oprettes nederst på siden.
Generer Startliste
- Først kommer der et punkt der er ret manuelt.
Kig på tilmeldingerne for at få en ide om hvornår de forskellige løb kan starte og hvilke der kan lægges sammen.
- Opdater starttidspunkterne, med de forventede starttidspunkter i menupunktet Race list Administration. Når alle løb
har korrekt starttidspunkt, så tryk på knappen, der både findes over og under listen.
Heatfinaler
: Tidspunktet der angives i Race list Administration gælder alle heatfinaler. ex. medfører at fire heatfinaler bliver tildelt tiderne , , og . På startlisten bliver de fire heatfinaler vist i fire heat alle med samme starttidspunkt 12:00.Heatordning med indledende/forsøks og finaler
: Tidspunktet der angives i Race list Administration gælder for den første finale. ex. medfører at D-finalen starter 12:10:00, C-Finalen klokken 12:15:00 osv. (mellemrummet mellem finalerne angives i Regatta setup De indledende løb angives som en stor blok om morgenen.
- Lodtrækning. Foretag lodtrækning i alle løb. Lav evt. seeded lodtrækning for at få de hurtigste på banerne med lavest nummer. (husk at tryk på knappen "Opdater seedningtider i alle løb" inden der laves en "seeded" lodtrækning)
- I de løb hvor der er flere end [antal-baner] tilmeldte skal man gå ind i "Banefordeling og give roerne 2 (eller flere)
forskellige starttidspunkter, det vil få dem til at blive delt ud i to heat. Det nye starttidspunkt vil ligeledes
komme på startlisten
- VIGTIGT, del ikke stafetløbet i to dele før end alle er vejet ind, da banefordelingen sortere dem efter handicap.
- VIGTIGT hvis to løb skal roes samtidig, så vær sikker på de har samme distance.
- Problemløsning:
- Vær sikker på at det er korrekt dato i løbet i løbslisten. Når der genereres startliste, så bruges den dato, der er sat i regattaSetup som udgangspunkt. Når der genereres startliste til de to dage, så gøres det til den dato, samt til den efterfølgende dato.
Startliste for 2. gang
Vær opmærksom på at ændringer der er foretaget i startlisten via
Banefordeling går tabt, hvis man trykker på knappen, Generer Startliste.
Hvis man øsker at starte forfra med generering af startlisten, stal man eksplicit slette startlisten.
Til at hjælpe med at få sat de rigtige start-tidspunkter på, er der info om antal starter inde i menupunktet
løbslisteadministrationen.
Administrer Resultater
Tidtagningen kan enten forgår eksternt eller internt. Den eksterne tidtagning er den mest præcises, men hvor ~1sek nøjagtighed er tilladeligt, kan men anvende den interne tidtagning.
- Ekstern tidtagning
-
ALGE: DFfRs officielle tidtagnings udstyr. På siden ALGE-TIMING
er der mulighed for at eksportere hele, eller dele af, startlisten til ALGE i form
er en meetxml fil. (ex:
reg2023_2023-06-04_065928.meetxml
)
Opdatering: af ALGE skal ske efter at indledende løb er afviklet og systemet har planlagt finale løbene. Stopwatch: Er DFfRs forrige tidtagnings udstyr, udviklet fra Frank Mortensen. Det anvendes pt. stadig som tidtagning til coastal beach sprint regatta. Programmet henter selv løbslisten fra regattaadmin via en webservice. Resultatet afleveres ligeledes via en webservice. Sluttteligt skal i tiderne i Stopwatc parres med startnumrene.
Raceclocker/free-stopwatch.com: Bruges til norske regattaer. Der er ikke en direkte integation, men i stedet baserer løsningen sig på at resultatfilen bliver uploaded. Herefter skal tiderne parrres med startnumrene.
Time-team/C2 Erg Race/C2 Venue Race: Alle er direkte import af ergometertider. - Intern tidtagning
- Den interne tidtagning er begrænset af at den ikke er særlig nøjagtig at tage tid med en
knap på en grafik brugergrænseflade.
Tidtagningen anvender computerens interne ur, så hvis forskellige computere anvendes til fx. start og mål (eller flere computere i mål), så skal uret i computerne være sat ens. Til dette formål anbefales det at være en ur-server til dette og så bruge den samme på alle enheder. - Efterbehandlig af tidtagning
- Som det ses i diagrammet, er der flere kilder, som har indflydelse på den endelige tid.
Handicap: Beregnes på siden Handicaptimes og føres automatisk over i tidtagningen. Som tidtager har man mulighed for at ændre i handicappet. Dog er det vigtig at vide at en evt. ændring vil bliver overskrevet af en opdatering på handicap siden.
Tidsstraf: Ved ergometerroning kan der uddeles en tidsstraf til et hold, denne skrives ind her.
Bruttotid: Tiden der bliver importeret fra tidtagningen. Bruttotiden kan redigeres, men under normale omstændigheder er der ingen grund til at ændre noget i dette felt. - Opdatering af Nettotiden
- Nettotiden er den tid som resultatet rangeres efter.
Som det ses i diagrammet er der også mulighed for at nettotiden kan blive korrigeret af en handicapfaktor. Denne beregnes på siden Handicap Factor
Der er integration til tre forskellige tidtagningssystmer. Stopwatch,
free-stopwatch.com og ALGE. Endelig er der også mulighed for at taste alle tiderne manuelt.
Efter tiderne er inde i systemet kan de redigeres via formularen på Results Administration
Når tiderne i et heat gemmes, så gennemløbes Progression system for det
aktuelle løb. Der er placeringen, som står ud for resultatet, som bruges til at
bestemme hvilke hold der går videre til de forskellige runder (opsamling, kvart-, semi- eller
finaler.
Bemærk: Progression system til norgesmesterskaberne benytter
sig som det eneste Progression system også tiderne til at bestemme
hvem der går videre.
Løbsafvikling
- Efter startlisten er genereret, kan man finde RAC filer her.
- upload. Her uploaded de tre filer (result, split, stroke)
- VIGTIGT: Resultaterne udskrives fra ergometertider.dk
Heatordninger
Der er implementeret en række forskellige heatordninger, de er beskrevet herunder
Paramenter | Værdi |
---|---|
any | ANYs heatordning 6 både og derunder |
dffr | DFfRs heatordning kun med A finaler heatordning |
dffra | DFfRs heatordning kun med A finaler |
dffrab | DFfRs heatordning med A og B finaler, (B-finaler kun ved min. 12 tilmeldte) |
dffrabc | DFfR heatordning med B-,C-,D- finaler tilføjet. |
dffrabcd2 | DFfR heatordning med B-,C-,D- finaler men kun A/B semifinaler |
afd | Bruges når der ikke skal foretages noget automatisk (fx. motion og begynder) |
man | Bruges når der ikke skal foretages noget automatisk (fx. Ergometer) |
8gp | Danner løb pga skemaet med timetrial etc. |
fisa | Dette er FISAs heatordning, |
tucup | TU-cup heatordning |
masters | Handicaps er beregnet ud fra side X i kapronings reglementet. Løbet bliver afviklet i addelinger. |
handicapfactor | Handicap bliver beregnet ud fra handicap faktorer. Der er en faktor til alle årgange. Løbet bliver afviklet i afdelinger. |
enkeltstart | Skal bruges til løb hvor holdene startes enkeltvis. Afstanden mellem to starter defineres i regattaAdmin, men kan efter ændres efter generering af startlisten. |
heatfinaler | Fungere på samme måde som indledende løb. Der er kun finaler og bådene bliver inddelt før start. Så alle skal altså være klar før starten i den første heatfinale. |
Handicap beregningsmetoder
Ved begrebet handicap forstås i denne sammenhæng, den tidsstraf, som et hold bliver pålagt, grundet deres sammensætning i forhold til de øvrige hold.
Et handicap, er altså en relativ størrelse der er afhængig af ens modstandere.
Valget af handicap beregning er baseret på følgende muligheder
- Stafet
- Beregningen er baseret på alder, køn og vælg. Se udregning i kaproningsreglementet
- Slide
- Udregningen er som ved Stafet, men ved løb i Åben klasse korrigeres der ikke for roerens alder
- Master
- Udregningerne er basseret på: Alders-gruppe, køn og bådtype, samt om holdet er et mix-hold.
- LDK
Udregningerne er basseret på: Alder, køn og bådtype, samt om holdet er et mix-hold (Forskellen er altså at alderen variere for hvert på).
Bådfaktorer og styrmandsmedregningBådtype Bådfaktor Brug cox. data i handicap beregning Undtagelser 8+ XXX Nej 4+ inr XXX. Ja 2+ inr. XXX Ja 2x coastal XXX - 5% reglen gælder ikke her, i mangel af cox. 4x+ coastal XXX Nej
Team change
Hvis et hold er tilmeld et forkert løb, kan han skiftes til et andet løb her.
Hvis et hold skal betales af en anden tilmelder, kan denne også ændres her.
Der er på denne side mulighed for at overskrive det hold som automatisk bliver tilmeldt et hold.
Entry Administration
Sider giver det fulde overblik over alle tilmeldingerne i alle løb. På denne side kan man lave udskiftninger på et hold.
Draw
lodtrækningsiden giver mulighed for at foretage en tilfældig lodtrækning i
alle løb på en gang (Hvis man i Race list Administration har angivet at flere
løb har samme startgruppe, så vil der efter lodtrækning ikke være dubletter).
Lodtrækningen kan også foretages en dag ad gangen.
Ved ergometer regatta er der mulighed for at lave en seeded lodtrækning. Dette
foregår ved at man først trykke på knappen der opdatere seedningstider i alle løb.
Seedningen fungerer ved at den henter alle tidligere registrerede resultater
og så sættes den bedste som seedningstid på tilmeldingen.
Seeded Draw foregår ved at roerne med de hurtigste tider
får de laveste startnumre
Start numbers
En liste der viser hvilke startnumber hver klub har brug for. Listen kan filtreres på dage. Listen er afhængig af at der er foretaget lodtrækning først
Heat Administration
Oversigt over alle heat som skal afvikles. Der er mulighed for at ændre afviklingstiden for et heat.
Lane placements
Lane placementsgive mulighed for at flytte en roer fra en bane til en anden bane. Der er også mulighed for at flytte en roer fra et heat til et andet heat